Eleverna i Priv & Mode

torsdag 22 mars 2012

Tryck grupp A - Kärleksträd..

Grupp A som Alexandra T, Alexandra P, Sophie och Rawya ingår i blev inspirerade av mitt träd jag ritade på tavlan när vi gick igenom arbetet *ler*.. roligt att de blev inspirerade av detta.


Vi klippte till stora vita tygstycken först som tejpades fast på borden som först blivit täckta med svart plast..


Trädet skissades upp och de fyllde i alla linjer med svart tusch först. Sedan börjades det måla hela trädstammen skulle bli gråsvart så det var bara o börja..


Under tiden förbereddes Screenramarna och texten som de valt. "Amor vincit omnia" kärleken övervinner allt..
När trädet var färdigmålat var de inte riktigt nöjda med bakgrunden så de målade allt vitt och det blev väldigt bra tycker jag ..(läraren).. =)


Små fjärilar kom dit med hjälp av schabloner vi har  o färgskalan är lite från rosaröd till brun.


Här är det färdiga resultatet, snickeriet gjrode en ram som målades svart och bilden häftades fast så att kanten syntes.

Mycket bra jobbat tjejer..!!

1 kommentar:

  1. Jag älskar trädet med fjärilarna! Jag önskar dig en skön helg! Zinnia

    SvaraRadera